Ändra attityd-sätt kunden som nr 1

“Ändra attityd för bättre kundfokus”

Det sägs att vi i Sverige har dåligt kundfokus, stämmer det? Under denna föreläsning tittar vi på hur du kan ändra din attityd för att få kunden att känna sig som den viktigaste kunden i världen. Du får kunden att känna att den är omtyckt, välkommen och viktig och att du inte försöker sälja något - utan hjälpa kunden att få det han eller hon behöver.

Hur får du en glad och nöjd kund?

Tre nyckelord: vänlighet-nyfikenhet -hjälpsamhet.

Du får verktyg som visar hur du med små knep kan ändra din attityd och få kunden att känna att du bryr dig. Hur många fler nya nöjda kunder kan ditt företag få om varje enskild människa tror att de är den enda viktiga kund du har? Sätt kunden som nummer 1! Visst kan vi svenskar också vara "service minded" och leverera kundbemötande i världsklass!

Det finns bara två hinder vi måste hantera: Okunskap och Omedvetenhet.

Ur innehållet

  • Varför lämnar kunden?
  • Vilken attityd förväntar sig kunden?
  • Vilken attityd utstrålar du egentligen?
  • Vänlighet - hur vinner du kundens hjärta?
  • Nyfikenhet - vad är kundens behov?
  • Hjälpsamhet - var fysiskt aktiv
  • Även ett dåligt budskap kan ge en nöjd kund
  • Få en missnöjd kund att bli glad!

Målgrupp & användning

Föreläsningen vänder sig till dig som gärna vill ge bästa service till dina kunder, kollegor eller leverantörer.

Den fungerar utmärkt vid konferenser, seminarium eller kickoff.

Omfattning

1 timme i grundutförande. Kan skräddarsys i olika längd eller som workshop. Graden av interaktivitet anpassas efter önskemål. 

Kontakta oss för offert

Skräddarsydda kurser

Coaching

Föreläsningar

Öppna kurser

Onlinekurser