“Introduktionshelg i Sälen”
Service i världsklass med bra värdskap
Jan körde två inspirationsföreläsningar i utbildningssyfte med alla medarbetare på Stöten Sälens skidanläggning. Varje föreläsning varade i två timmar.
"Det var fantastiskt roligt att se dessa ungdomar utveckla så härligt servicetänk på så kort tid!"
- Jan Kronkvist, Föreläsare och utbildare
_200(1).jpg)
"Jan genomförde på ett enkelt och lättsamt sätt en framgångsrik utbildning inom ämnena värdskap och försäljning under Stötens introduktionshelg för både gammal och ny personal. Tack!"
- Johan Grandin, Avdelningschef Grupp & Konferens Stöten i Sälen AB
Föreläsningar som inspirerade
Vi slipade personalens kunskap om service och bemötande
- Det är inte pris eller kvalitet som avgör kundens val, utan servicenivån
- Första intrycket. Bemötande eller bortstötande inom 7 sekunder (kroppsspråket signalerar vad vi tycker)
- Proffs eller amatör? På med servicehatten och ge alla kunder ett 100 procentigt bemötande, oavsett hur du själv mår
- Fråga, lyssna aktivt och analysera vad kunden vill ha – då får kunder effektiv hjälp, liksom de förväntar sig
- Presentera förslag med argument som matchar kundens behov och önskemål
- Merförsäljning. Hjälp mer! Berätta om aktiviteter konferenspaket, restaurang etc. som kunden själv inte tänkt på men som passar deras målgrupp. Vad kan du sälja mer av (vad är lönsamt för er)?
- Hantera kritik och missnöjda kunder. Råd hur du ska göra för att vända en negativ kund
Vi håller utbildningar och föreläsningar för dig som vill ge bättre service
Vi anpassar våra upplägg för just era behov och er personal. Denna form av föreläsningar och utbildningar är en härlig kick start för säsongspersonal som får möjlighet att lära samt bli insprirerade och samtidigt lära känna varandra innan säsongen börjar. Det är en väldigt bra förutsättning för att personalen ska prestera max under kommande säsong.